Historia

Wszystko zaczęło się niedługo po rewolucji. Czy wciąż pamiętasz sporty, które wtedy uprawiałeś, i to, w jaki sposób zwykłeś wówczas spędzać wolny czas? Całkiem możliwe, że w zimę jeździłeś na nartach, a latem wspinałeś się po górach, jeździłeś na rowerze, urządzałeś spływy kajakowe w dół rzeki, podróżowałeś pieszo, czyli - mówiąc ogólnie - zabierałeś się za wszelkie dostępne sposoby aktywnego wypoczynku. Byliśmy dokładnie tacy sami! A skoro zgadzamy się w tej kwestii, to pewnie przyznasz, że zaopatrzenie sklepów ze sprzętem i odzieżą outdoorową stało wówczas na, delikatnie mówiąc, wyjątkowo mizernym poziomie. Rzecz w tym, że każdy entuzjasta górskich wspinaczek doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że brak odpowiedniego osprzętowania to trochę jak strzał w kolano. A jako że pogoni za naszymi outdoorowymi marzeniami nie chcieliśmy uskuteczniać, chodząc w pumpach, sypiając pod narzutami, nosząc plastikowe płaszcze przeciwdeszczowe i – jednym słowem – tkwiąc w całej tej prowizorce – stwierdziliśmy, że musimy coś z tym fantem zrobić. I tak zrodził się pomysł, że te wszystkie rzeczy, o które było wówczas tak trudno, będziemy robić sobie we własnym zakresie.

Na samo wspomnienie pierwszych momentów naszej działalności, kiedy kurtki i śpiwory wypełnialiśmy puchem ręcznie (w… wannie), nie możemy powstrzymać się od śmiechu. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że taka była wówczas rzeczywistość, że był to jedyny sposób na realizację naszych pomysłów odnośnie sprzętu outdoorowego dobrej jakości. Wyroby powstałe w zaciszu domowym okazywały się sprawdzać nasze oczekiwania, ale wiedzieliśmy, że chcemy czegoś więcej. W 1991 roku powstała marka Hannah. Początkowo nasze produkty oferowaliśmy nowo powstałym sklepom outdoorowym w całych Czechach, jednak po upływie dwóch lat udało się nam otworzyć nasze dwa pierwsze sklepy w Pilznie i Klatovach. Przemysł outdoorowy rozrósł się w latach 90. tak bardzo, że produkcja na dotychczasową skalę wkrótce przestała spełniać swoje zadanie. Zrezygnowaliśmy z domowej produkcji i zaufaliśmy specjalistom. Trzeba jednak zaznaczyć, że o stylistyce kolekcji decydował, decyduje i będzie decydować Hannah. Co więcej, nasz stary warsztat wcale nie przestał być użyteczny. Korzystamy z niego do dziś, to właśnie tam szyjemy próbne egzemplarze naszej odzieży.

hannah

W roku 1997 po raz pierwszy eksportowaliśmy nasze wyroby poza granice Czech. W pierwszej kolejności nasze produkty trafiły na teren Słowenii, gdzie poznaliśmy wielu przyjaciół. W Danii, Szwecji, a nawet Chile zawarliśmy też cenne znajomości z obywatelami Czech, którzy skłonni byli pomóc nam w promocji ojczystych wyrobów outdoorowych na całym świecie. W ten sposób produkty marki Hannah przestały być widoczne jedynie na sklepowych półkach. Od tej pory nie było niczym nadzwyczajnym zobaczenie ich na szlaku, w obozowisku czy w mieście. A jeśli podczas polarnej ekspedycji na Grenlandię natknąłeś się w tamtych czasach na Eskimosa wyposażonego w namiot i śpiwór Hannah, również nie powinieneś być zdziwiony. Z początkiem nowego tysiąclecia podarowaliśmy Inuitom z Grenlandii kilkadziesiąt namiotów i śpiworów naszej marki. Warto zresztą wspomnieć, że te produkty, namioty SERAK i śpiwory BIVAK, znajdują się w naszej ofercie po dziś dzień.

Kolejny przełom nastąpił w 2002 roku. Nie tylko stworzyliśmy kolekcję z wykorzystaniem membrany Climatic, ale i zostaliśmy głównym dostawcą odzieży na Mistrzostwa Świata w Lotach Narciarskich w Harrahovie.    Rok później mieliśmy przyjemność zaopatrywać w nasze rękawiczki Aleša Valenta – złotego medalistę w skokach akrobatycznych podczas igrzysk olimpijskich w Salt Lake City. Wielokrotnie wspieraliśmy też ekspedycje alpejskie w Alpy, Karpaty czy Himalaje. Nasze namioty rozkładane były pod wieloma himalajskimi ośmiotysięcznikami, w tym pod samym Mount Everestem.

W 2003 roku firma przeniesiona została do nowo wybudowanego, nowoczesnego centrum biznesowo-administracyjnego, na którego trzech piętrach mieści się wyjątkowych rozmiarów sklep oferujący produkty od przeszło 80 czeskich i światowych dostawców sprzętu outdoorowego.

W związku z długą listą partnerów biznesowych i szerokim zakresem świadczonych usług, w ciągu 20 lat naszej działalności staliśmy się graczem liczącym się na rynku outdoorowym w Czechach oraz w Europie Środkowej i Wschodniej.

Niezmiernie cieszy nas popularność produktów Hannah poza granicami Czech. Poza tym, że nasze wyroby trafiają obecnie do ponad 20 krajów na całym świecie, od trzech lat jesteśmy wyłącznym dostawcą odzieży dla francuskiego stowarzyszenia sportów outdoorowych UCPA (Union des Centres Sportifs de Plein Air). Nie możemy sobie wyobrazić nikogo bardziej odpowiedniego do testowania naszego sprzętu technicznego od ekspertów z kraju pod Mount Blanc. Każdego roku wyposażamy zatem instruktorów narciarstwa oraz przewodników w odzież zimową tworzoną przez Hannah specjalnie na ich potrzeby.

Naszym głównym celem jest jednak towarzyszyć Ci – drogi entuzjasto wspinaczki – podczas Twoich podróży w nieznane. Wierzymy, że outdoor zaczyna się już za progiem Twojego domu. Cieszy nas niezmiernie, że możemy tworzyć produkty dla ludzi, z którymi dzielimy pasję, którzy tak jak my nie mogą oprzeć się łonu natury.